fbpx

Najlepszy Masaz

+48 733 706 432

Siedząca praca i ból pleców

Przeciętny człowiek spędza większość czasu siedząc zarówno na pracy, jak i życiu domowym. To, jak faktycznie siedzisz w tym czasie, będzie odgrywać dużą rolę w określaniu zdrowia twojego ciała.

W miarę upływu dni i pojawiania się zmęczenia kontuzje, ból i zaburzenia równowagi mięśniowej stają się bardziej prawdopodobne. Radzenie sobie z bólem górnej części pleców podczas siedzenia można zwalczać dzięki dobrej świadomości postawy i znalezieniu sposobów na zminimalizowanie siedzącego trybu życia.

Dlaczego siedzenie powoduje ból w górnej części pleców?

Zbyt częste siedzenie jest częstą przyczyną bólu w górnej części pleców lub w odcinku piersiowym kręgosłupa. Ci, którzy siedzą przez długie godziny, zwłaszcza pracownicy biurowi, są podatni na bóle pleców i karku.

Kiedy przyjmujesz jakąkolwiek pozycję siedzącą przez zbyt długi czas, mięśnie ulegają zmęczeniu. Ciało ma trudności z ciągłym zarządzaniem jedną postawą. Przy zbyt dużym siedzeniu zwykle prowadzi to do przygarbionej postawy. Niestety, garbienie się bardzo obciąża stawy, mięśnie i inną otaczającą tkankę łączną.

Dodatkowo stawia nasz kręgosłup i mięśnie w pozycjach, których nie powinny utrzymywać przez długi czas. Prowadzi to do braku równowagi mięśniowej, napięcia stawów, napięcia mięśni, a ostatecznie do pojawienia się bólu.

Objawy spowodowane złą postawą podczas siedzenia

Ból górnej części pleców, szyi i ramion
Przewlekłe bóle głowy
Skurcze mięśni i sztywność kręgosłupa, łopatek i klatki piersiowej
Problemy z koncentracją
Osłabienie szyi, ramion i łopatek
Niezdolność do tolerowania siedzenia przez dłuższy czas

Jak zapobiegać siedzeniu bólu górnej części pleców?

Popraw ergonomię miejsca pracy
Twoje normalne krzywe kręgosłupa powinny być dobrze podparte. Oznacza to rozpoczęcie od dobrego podparcia lędźwiowego, wbudowanego w krzesło lub z dodatkową poduszką lędźwiową. Kręgosłup naturalnie tworzy kształt litery „S”, z lekkim wyprostem w dolnej części pleców (wygięty w łuk), zgięciem w środkowej części pleców i ponownym wyprostem w szyi.To „S” może łatwo zostać przesadzone przy złej postawie. Jednak z drugiej strony siedzenie z idealnie wyprostowanym kręgosłupem może również prowadzić do bólu i problemów z amortyzacją. Chodzi o znalezienie tego słodkiego miejsca pośrodku.
Dostosuj swoje krzesło i biurko
Ustaw biurko tak, aby odpowiednio podpierało kręgosłup i utrudniało garbienie się. Na początek, jeśli Twoje krzesło nie zapewnia żadnego wsparcia, rozważ zakup poduszki lędźwiowej. Stamtąd inne ważne czynniki to: przedramiona na tej samej wysokości co klawiatura, obie stopy płasko na podłodze (lub użyj podnóżka lub poduszki do siedzenia) oraz monitor na poziomie oczu.
Dostosuj swoją postawę
Unikaj pochylania się na bok lub garbienia się do przodu. Ostatecznie twój kręgosłup powinien być stosunkowo wyrównany z oparciem krzesła, ramionami po bokach, na poziomie głowy i nieskrzyżowanymi nogami. Prawidłowo skonfigurowana postawa może początkowo wydawać się niezręczna, ale nie powinna być bolesna ani zbyt wymuszona. Dla każdej osoby będzie trochę inaczej. Jeśli zmagasz się z utrzymaniem dobrej postawy, nawet przy odpowiedniej konfiguracji, możesz również rozważyć okresowe noszenie ortezy, aby rozpocząć trening mięśni przy biurku.
Rób przerwy od siedzenia
Wstawanie i poruszanie się w ciągu dnia pracy może poprawić zdrowie pleców. Dodatkowo ma dodatkową zaletę tworzenia dobrego samopoczucia i zwiększania produktywności. Staraj się robić co godzinę 5-10 minutową przerwę od siedzenia przy biurku. Możesz po prostu wstać, pójść na mały spacer lub trochę się rozciągnąć. Ustaw alarm, jeśli potrzebujesz przypomnienia o okresowym wstawaniu i poruszaniu się.
Wzmocnij górną część pleców
Możesz pomóc przywrócić równowagę swojemu ciału po dniu siedzenia, wykonując określone ćwiczenia. Pomogą wzmocnić mięśnie pleców i poprawić elastyczność, jednocześnie promując przepływ krwi i łagodząc ból. Ćwiczenia powinny koncentrować się na rdzeniu, równowadze mięśni szyi, elastyczności klatki piersiowej i łopatkach.
Weź sesję masażu tkanek głębokich.
Wystarczy odpowiedni masaż, aby czuć się lepiej i osiągać lepsze wyniki w regularnych odstępach czasu. A nasz zespół jest tutaj, aby pomóc, aby tak się stało. Jeśli jesteś gotowy na regularny masaż, który pozytywnie wpłynie na Twoje życie, jesteśmy tutaj i gotowi Ci pomóc. Skontaktuj się z salonem Najlepszy Masaż w Warszawie już dziś, aby dowiedzieć się więcej. Znajdujemy się na Żoliborzu Artystycznym przy ul. Kaliny Jędrusik, wiec oferujemy masaży na terenie Żoliborzu. Nasz zespól oferuje wielu rodzajów masażu, w tym masaż twarzy i terapię manualną.

13.07.2022

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *